Çalışma Saatleri: Pazartesi - Cuma - 9:00 - 18:00, Cumartesi - 9:00 - 14:00
DR.ILHAN AYDIN

SIKÇA SORULAN SORULAR

Anestezi eşliğinde yapılan işlemlerde hastaya herhangi bir sıkıntı yaşatmamaktadır. Bu nedenle hastaların bu işlemlerden çekinmesine gerek yoktur.

Tüm benlerin alınmasına gerek yoktur. Ama bunların bir hekim tarafından değerlendirilmesi ve takibi önerilir. Hekim tarafından şüpheli görünenlerin alınmasında fayda vardır.

Fıtık acil operasyon gerektiren bir durum değildir fakat karın boşluğundan dışarıya bağırsak segmentleri çıkmaya başlamış ise her an acil ve sıkıntılı bir durumla karşılaşma ihtimaliniz bulunmaktadır. Bu nedenledir ki acil durum oluşmadan müdahale edilmelidir.

Diğer teknikler arasında nüks etme oranı en az olan teknik ile aynı oranlara sahiptir.(%2-3)

Güvenli ellerde yapılan laparoskopik cerrahi açık tekniklere göre çok fazla artılara sahiptir.

Bu operasyonlarda 2 temel risk vardır. Bunlardan bir tanesi ses tellerinin çalışmasına yarayan sinirin kesilmesi diğeri ise tiroid bezine bitişik olan paratiroid bezlerinin yanlışlıkla çıkarılması sonucu kalsiyum mekanizmasında bozulmadır.

Tiroid nodüllerinin %12-15 kanser riski vardır.Bu nedenle tiroid nodüllerinin takibi şarttır.Takipte,tiroidin çalışması,yapısı incelenmelidir.

Hastalık giderek ilerler ve anal bölgede tahriş olan bölgeler oluşabilir. Bu zemindede kanserleşme görülebilir.

Fistül teşhisi kolaydır. Çoğunlukla muayene bile yeterlidir. Akıntının kesildiği dönemlerde ek görüntüleme tetkiki gerekebilir.

Ele gelen kitleler dışında meme derisinde çöküntü, ödem, meme başında giderek artan simetri bozukluğu ve meme başında içeri çekilme, kadının genel cerrahi uzmanına başvurması için yeterli nedenler. Kendiliğinden olan kanlı veya renksiz memebaşı akıntısı için de meme konusunda deneyimli genel cerrahi görüşü alınması uygun bir davranış.

Son yıllarda meme kanseri bilincinin artması sayesinde hastalara daha erken tanı konabiliyor. Erken tanı için doğurgan yaş grubundaki her kadının her ay düzenli olarak memesini muayene etmesi ve sorun fark ettiğinde genel cerrahi uzmanına başvurması temel unsur. Risk grubunda olmayan kadınların, hiçbir yakınması olmasa bile 40 yaşından sonra senede bir kez klinik meme muayenesi olmaları ve mamografi çektirmeleri son derece önemli. Risk grubundaki kadınlar ise hekimleri ile bu durumu konuşmalı ve kişiselleştirilmiş bir tarama politikası çerçevesinde izlenmeli.

Kadınlarda en sık görülen kanser türü ve her geçen yıl meme kanseri tanısı konulan hasta sayısında artış oluyor. Ancak erken evrede teşhis konulan hasta sayısı arttıkça meme kanserine bağlı ölümlerde önemli düşüş görülmeye başlandı. Tüm meme kanserlerinin yüzde 1 kadarı ise erkek nüfusta saptanıyor.

Öncelikle operasyonda hangi tekniğin uygulandığı önem taşımaktadır. Bazı operasyonlar sonrasında belirli bir süre şişlik ve ağrı olmakta bazı operasyonlar sonrasında ise ağrı şikayeti olmamaktadır

Tedavi protokolü hemoroidin muayenesi sonrasında hekim ve hasta tarafından ortak bir şekilde kararlaştırılır. İlk tercih herzaman operasyon değildir. Erken evre hemoroidlerde medikal tedavi ön plandadır.

Hayır hastanede yatmanıza gerek yoktur. Klinik şartlarında bile yapılabilecek bir işlemdir. Yapılan müdahale sonrasında hasta işlem bittiği gibi normal yaşamına geri dönebilmektedir.

ONLINE OLARAK RANDEVU ALABİLİRSİNİZ

Randevu alma işleminden kısa bir süre sonra size döneceğiz,